dilluns, 2 d’abril del 2007

Reunió de Penàguila

Tal i com vam postejar, el dissabte va tindre lloc a Penàguila una reunió en la que es va tractar el tema de la pressió urbanística de tota aquesta zona interior de la província. Segons es veu en els articles dels diaris Información i El Pais va assistir molta gent, i de molts pobles.
Segur que ens assabentarem de primera mà de les coses que allí es van parlar, però pel que s'assenyala als articles, i no ens ve res de nou, els polítics ja se sap que en la major part de les ocasions se sotmeten a les línies directrius dels seus partits, fent bona la frase llatina de " Cruribus apertis "o de "cames obertes": si el projecte en tal poble la direcció del Partit X el veu amb bons ulls, endavant, tots els politiquets del Partit X diran que és correcte, i que serà una font d'ingressos per al poble i etc, per contra si el projecte el promou el Partit Y, els polítics del Partit X, diran que el projecte o urbanització trenca l'equilibri de forces, de l'ecosistema, i seran capaços de demanar inclús un estudi d'impacte ambiental, encara que probablement no tinguen ni idea dels que estan parlant.
Complicat ho tenim, jugar a moltes bandes és molt difícil:
1) lluitar per a que el poble "no desaparega"
2) que es puga portar a terme un creixement "sostenible" del poble
3) que els que viuen al poble, si és possible puguen aprofitar-se de la revalorització de terres i cases
4) i que quatre espavilats, o polítics, o com els vulgem anomenar-los no se n'aprofiten de la situació
5) .....tots aquells punts que vulgueu posar més
Crec que el post se m'ha fet massa llarg, però pense que el que si que servirà és per a que aneu posant comentaris, i així podrem veure diferents punts de vista. Ja sé que no és ni molt menys idèntica la meua visió, que estic fora, i que la meua font de recursos no ve del poble, que qui viu ahí, i que pot veure en tot el que ens vindrà, unes millors perspectives econòmiques que les que hi ha actualment

3 comentaris:

josepe ha dit...

Crec que alguna cosa s'hauria de fer, abans que arribe al nostre poble tota aquesta barabunda. És el moment de crear l'associació, pareix ser que en la majoria de pobles alguna associació hi ha, no podem permetre que passe, el que es preveu. Podeu encara decidir el nostre futur, per això ara és el moment, present, de fer alguna cosa. Si tenim associació, potser tindrem més pes. Endavant.

Ignasi ha dit...

Estem d'acord. Justament aquest cap de setmana parlava del tema amb José vicente.Hem trobat ja uns estatuts que més o menys podem copiar-los.´L'únic que faltaria és adaptar-los a la legislació valenciana. Si algú té uns estatuts fets al País Valencià ens facilitaria la faena. Ja en parlarem

Anònim ha dit...

Algunas asociaciones, que consideran defender los valores de los pueblos de la Aitana, podrían figurar como nombre de la asociación “compromiso para despoblar los pueblos de la Aitana”.

Según la asociación “Compromis pels pobles de l‘Aitana“, tienen como finalidad combatir la especulación urbanística en los pueblos de la Aitana. La realidad de estos pueblos es que han sufrido una gran despoblación por falta de trabajo, de recursos y, por encima de todo, muchos negocios familiares tienen que cerrar la puerta porque las ventas son nulas. Estos proyectos urbanísticos, como los de Penáguila o Benasau, traerían nuevos moradores a estas poblaciones, facilitaría la apertura de escuelas y la supervivencia de los negocios familiares.

Éstas asociaciones que, tienen por honor defender los valores y formas de vida de estas tierras, están integradas por personas que no viven en estos pueblos sino en las ciudades. No aportan ningún beneficio económico a poblaciones como Penáguila ya que prefieren comprar en las grandes superficies comerciales antes de venir al pueblo a pasar sus días de vacaciones, ¿De este modo es como apoyan la economía de los pueblos de la Aitana?. A estas personas lo único que les preocupa es que su remanso de paz para las vacaciones ya no lo sea. No piensan que la realidad es que hay personas que viven en el pueblo -con las que se mantiene el pueblo vivo- y que se mantienen de los escasos recursos económicos que éste pude ofrecer con su bajo nivel de población.

Muchos de los integrantes de las asociaciones, en defensa de los pueblos de la Aitana, son los caciques del S.XXI que en las ciudades son uno más entre el montón. Consideran que no pueden tener una actitud pasiva ante proyectos que afectarán, según ellos, negativamente el futuro ambiental, económico y social. Califican como negativo aquello que mejoraría la economía de estos pueblos y evitaría la despoblación. El problema de estos proyectos urbanísticos, para éstos caciques, es que el pueblo ya no sería el remanso de paz que tanto desean. Un segundo problema que suponen los proyectos urbanísticos, para algunos integrantes de las asociaciones, es que ya no podrían vender en sus casas rurales ese remanso de paz que sólo da beneficio económico -como un extra a su salario- a unos pocos.

Ante esta situación, su finalidad es atacar aquello que daría de comer a muchas familias de estos pueblos. No nos engañemos, proyectos como Terra Mítica o la Universidad de Alicante, han generado miles de puestos de trabajo. Por tanto, el proyecto del complejo deportivo de Penáguila, aunque no lo podemos saber hasta que se ponga en funcionamiento, podría generar muchos empleos.