dimecres, 8 d’octubre del 2008

Abocador il.legal



Fa uns mesos coincidint amb la festa de Sant Vicent, algú va deixar al femer d'Alcoleja una càrrega de sabates. ("El Tato" la fer la "gracieta" de dur-ne uns quants amb la muleta a la plaça, la nit de la foguera) .

A l'estiu, com tothom sap, van tancar el femer.

Però la mateixa "gentola" ,supose, no va tindre cap problema en abocar un altra càrrega de sabates als bancals que hi ha pujant a la dreta pel camí de La Vimetera, a uns dos cents metres de l'entrada, molt a prop d'un menjador del coto, que crec són de la mare d'Amparo, la iaia de Rebeca.

El més greu és que fa dues setmanes, quan Inma i Amàlia em treien a passetjar, vam veure que ara han abocat també bales de roba i teles. Ho han d'haver ftransportat , per la quantitat que hi ha, amb un camió, o s'han fet varios viatges, perquè el que hi ha allí no es descarrega d'una muleta ni d'una furgona.

A banda del perill d'incendi i de l'agressió estètica i ecològica que suposa el fet, el més perillós ara està en que "aquestes cíviques persones i les seves amistats" s'hagen aprés el camí i aixó es converteixca en un abocador il.legal consentit."

dilluns, 6 d’octubre del 2008

EN 540 DÍAS ALCOLEJA SIN T.V.

Quiero hacer desde aquí un recordatorio al Ayuntamiento de Alcoleja para saber si ya están haciendo gestiones oficiales para que Alcoleja y los demás pueblos del entorno puedan recibir la señal de televisión digital ( T.D.T. ), ya que en estos momentos solo se reciben 5 canales secundarios o locales como son : "Canal 9 ", "Punt 2", "Popular TV", "Tele 7 " y "Canal 37"; no existiendo señal para el resto de canales : TVE1, 2 , Tele 5, Sexta, Ant 3, Cuatro y todos sus canales secundarios.
Os recuerdo que dentro de poco menos de año y medio se producirá el "apagón analógico" y entonces Alcoleja se quedará sin señal de TV.
Este pasado fin de semana José Vte. y yo hemos hecho una prueba de sintonización de TDT desde el tejado de José Vte. y después de haber hecho un barrido de 360º hemos comprobado que la señal de TDT es inexistente salvo por los citados canales locales, con la excepción de que en una orientación muy concreta también entran los 4 canales de la TV. catalana. pero nada más.
He estado hablando con una empresa instaladora de Alicante y me han comentado que este problema también lo sufren otros pequeños pueblos de Alicante y que la única solución es la instalación de repetidores de señal. Dichos repetidores han de ser solicitados oficialmente y autorizados por la Dirección General de Telecomunicaciones ("y esto lleva su tiempo"). Por todo ello y a un año y pico vista, sería conveniente exponer a la Diputación Provincial dicho problema y que está a su vez solicite el permiso necesario. Es más, lo lógico sería reunirse con los alcaldes de los demás pueblos que también tienen este problema y pedir la instalación de repetidores de forma conjunta.
Creo que hay tiempo suficiente para solventar el problema si se actúa ya, pero si se va dejando nos encontraremos de la noche a la mañana sin señal de TV, otro problema añadido a los muchos que tiene Alcoleja.
Si alguno tiene más información sobre este problema, sería interesante que nos la diese a conocer.

diumenge, 5 d’octubre del 2008

Actualització de la wiki

Bueno, després d'un temps sense tindre actualitzada la wiki, ara ja he posat al dia les diferents seccions de :
Història d'Alcoleja
Associació d'Amics per Alcoleja
Les nostres paraules.
Receptes de cuina

Com bé sabeu, hi ha accessos directes a aquestes seccions en el lateral del Bloc en

WIKI D'ALCOLEJA. POSTS MONOGRÀFICS

.