divendres, 20 de novembre del 2009

Fotos amb història I. Rondalla al xalet

Crec que seria molt interessant per a tots nosaltres, com a gent del poble, que intentàrem anar fent un recull de fotos antigues.
Segur que tots tenim per casa alguna que altra foto, que sempre té alguna cosa a dir, a recordar,... i si tots rebusquem un poc, i ens les feu arribar podríem muntar una sèrie d'àlbums que més tard podríem agrupar, classificar,posar nom a eixes persones que apareixen en elles.
Si ho fem, ens donarem compte que ens apareixeran fotos que ha pujat algú de nosaltres, i en les que apareix algun familiar nostre, alguna foto que no havies vist mai, i aixina moltes coses.
Les fotos les podeu escanejar vosaltres i enviar-nos un correu amb l'arxiu adjunt si no es fieu de passar-nos-les a qualsevol dels que ací escrivim, o bé, ens les podeu deixar uns dies, les escanejem nosaltres i vos les tornem. En fi, de la manera que millor vos vinga, però crec que si ens animem, ens ho passarem bé.No patiu si les fotos estan en mal estat, intentarem fer algun lifting per a que queden guapetes.
I segur, que a partir d'eixe possible recull de fotos, més endavant; per exemple es podria fer una exposició de fotos durant la setmana "cultural" de les Festes d'Agost.
Hui deixe una foto en la que he posat només el nom d'un dels personatges. A vore si averigueu qui són els altres. Si vos poseu sobre la foto apareixerà una maneta, piqueu, i vos enviarà a la foto original, i allí ja voreu que passant el cursor damunt d'ella aniran apareixent una sèrie de quadrets.
Creant comentaris, podeu indicar si sabeu, el nom de la resta. Com que cada quadret té el seu "numero", vos serà molt fàcil completar-ho. Mitjançant esta espècie de joc podreu anar engantxant a l'ordinador als vostres pares o avis a que miren les fotos i a que intenten completar el trencaclosques. A mesura que anireu confirmant els quadrets, jo aniré posteriorment afegint-los a les fotos.
Espere que almenys els amics de Molins de Rei completen algun quadret, ja que segur que saben el nom d'alguna de les persones.
Rondalla al xalet

5 comentaris:

Antonio Puyol ha dit...

Rafa, menuda alegría me has dado, el tema de hacer un depósito o como queráis llamarle, en este tema, Ignacio es pionero, pues él me lo ha sugerido varias veces, me pondré en contacto con él, yo no tengo ni idea de cómo hacerlo pero si puedo aportar sobre cuarenta fotos, algunas no están muy sanas.
Bien, vamos a tu foto, para no quitarle la gracia a la foto diré, que el 3 y el 9, no necesitan presentación, el 4 y el 11, me han costado, comparándolos en otras fotos creo que lo he conseguido, y el 1 lo he conocido en Alcolecha cuando venía de vacaciones.

J.Vte. ha dit...

Esta era la intención que se pretendía en uno de los puntos tratados en la última reunión de Amics per Alcoleja. Evitar que se quede en el olvido la historia de Alcojea y de sus gentes, darla a conocer y compartirla. También habría que evitar que se perdieran "els llibrets de festes" que todos los años, con motivo de las Fiestas de Agosto, se publican. Los comentarios y las fotografías que allí aparecen van recogiendo año tras año la historia del Pueblo.

Antonio Puyol ha dit...

J. Vicente, ardua faena os espera para cumplir con todos los puntos del acta, mis felicitaciones por las metas propuestas, me gustaría estar presente en la próxima reunión, y si hay algún impedimento por mi presencia en la reunión, acudiría si no hay inconveniente al final para presentaros el material que he logrado reunir, las personas que me han cedido las fotos tienen conocimiento de que yo las quiero para un álbum llamado alcolechanos, pero no veo ningún impedimento para que también se empleen en alimentar esa “Memoria”, y en un lugar donde todos puedan verlas. Las propuestas me parecen muy bonitas.

Ignasi ha dit...

Jo només reconec al nº 9. Em fixaré millor a vore si puc reconéixer algú més

Paco Català ha dit...

Grácies Rafa per la genial idea. Es una manera positiva de que el nostre benvolgut poble estiga viu, al menys, en el record.
Tin un bon grapat de fotos. Crec que son interesants. Te les donaré en el poble
¡Que jove está ton pare!

Reconec a tots, excepte el 5 i el 6.