dimarts, 8 de juliol del 2008

Toponímia alcolejana

¿Què us sembla si fem un recull de termes toponímics d'Alcoleja i el seu entorn?

Pense que seria molt interessant que cadascú afegira el nom d'alguna partida que conega i poder ampliar el vocabulari de topònims que coneixem.

Jo, com sóc prou jove i no he treballat tant el camp com molts de vosaltres, me'n sé poquets. Però em llençaré i posaré els escasos que conec!

- La Vimenera
- Xarquera
- Recaig
- el Racó
- Riola
- Piscul (o com digué Rafa que apareixia en el SigPac, Viscul)

M'ajudeu? Si consiguem un bon grapat, els ordenem, classifiquem, descrivim, etc, podríem inclós plantejar-nos l'editar-ho al Llibret de Festes o alguna cosa així. Pense que és molt interessant que no perdem el nostre vocabulari.

2 comentaris:

Ignasi ha dit...

Està be la idea.Segur que la gent gran del poble ens podria dir alguns que ni ens podem imaginar.
Recatx, Artigons, Les Saladres (o Les Aladeres)Xarquera, El Salobre,Aitana té mols noms, El Portet, L'Estacaor, Camarell, Cubaixa, El Troç Roig, Bacora...anirem completant la llista.

REME ha dit...

Dani, quan jo estava a la facultat vaig col·laborar en un treball que es va fer de toponímia a nivell províncial.Jo vaig arreplegar topònims d'Alcoleja. El llibre déu d'estar a les biblioteques.Es diu Toponimia mayor y menor de la provincia de Alicante.Listado por municipios. De Juan Luis Román del Cerro y Mikel de Epalza. Editat per la Caja de Ahorros Provincial per al Instituto de estudios alicantinos. ISBN 84-7231-953-9. Jo no el tinc